-
Artykuł archiwalny
2009-11-05 14:50:43
Zenon Bulzacki
- podinspektor ds. zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej
- pełnomocnik ds. informacji niejawnych
Do zadań samodzielnego stanowiska pracy ds. zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej należy:
1) obsługa biurowo - kancelaryjna Szefa Obrony Cywilnej Gminy,
2) wykonywanie zaleceń Szefa Obrony Cywilnej Kraju i Szefa Obrony Cywilnej Województwa,
3) współdziałanie z właściwymi organami w administrowaniu rezerwami osobowymi,
4) przeprowadzenie czynności związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony - współdziałanie z organami wojskowymi w tym zakresie,
5) organizowanie doręczania kart powołania do odbycia ćwiczeń wojskowych przeprowadzanych w trybie natychmiastowego stawiennictwa oraz do czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
6) przygotowanie organizacyjne i formalne do utworzenia formacji obrony cywilnej,
7) wykonywanie zobowiązań na rzecz mobilizacylnych sił zbrojnych,
8) przygotowanie decyzji o nalożeniu obowiązku wykonania świadczenia osobistego,
9) przygotowanie decyzji o przeznaczeniu nieruchomości lub rzeczy ruchomej na cele świadczeń rzeczowych,
10) przygotowanie wezwań do wykonania świadczeń osobistych i rzeczowych,
11) udzielanie pomocy i informacji wojskowym organom emerytalnym,
12) uzgadnianie na wniosek właściwego organu wojskowego udostępnienia lokalu na zakwaterowanie przejściowe,
13) obsługa kancelaryjno - biurowa Gminnego Zespołu Reagowania, w tym, między innymi:
a) przygotowanie projektów planów pracy zespołu,
b) przygotowanie materiałów i dokumentów do corocznych ćwiczeń,
c) podejmowanie działań umożliwiających zespołowi:
- monitorowania występujących klęsk żywiołowych i prognozowania rozwoju sytuacji,
- opracowanie i aktualizowanie planów reagowania kryzysowego,
- przygotowanie warunków umożliwiających koordynację pomocy humanitarnej,
- realizowanie polityki informacyjnej związanej ze stanem klęski,
15) realizacja zadań z zakresu zapewnienia porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.Informacje o artykule
Autor: Wójt Gminy Sędziejowice Zredagował(a): Dariusz Matuszkiewicz Data powstania: 05.11.2009 14:50 Data ostatniej modyfikacji: 05.11.2009 15:11 Liczba wyświetleń: 4690 Artykuły archiwalne
Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował 1 Zenon Bulzacki 05.11.2009 14:50 Dariusz Matuszkiewicz