-
2009-10-26 13:52:46
Zastępca Wójta, Sekretarz Gminy Sędziejowice - Mirosław Potasiak
Zadania i kompetencje Zastępcy Wójta:
1. Zastępca Wójta działa w granicach kompetencji i zadań określonych przez Wójta oraz innych pełnomocnictw i upoważnień.2. Do zakresu, zadań i kompetencji Zastępcy Wójta należy w szczególności:
1) kierowanie bieżącymi sprawami gminy w zakresie kultury, kultury fizycznej i wypoczynku, opieki społecznej oraz oświaty, a także realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii;
2) składanie jednoosobowo oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności gminy w sprawach z zakresu wymienionego w pkt 1 i samodzielne zaciąganie zobowiązań do sumy nie przekraczającej jednorazowo wartości dwukrotnej wysokości przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw za miesiąc poprzedni - określonego przez prezesa GUS;
3) zastępowanie Wójta w razie jego nieobecności, z wyłączeniem spraw pozostawionych do wyłącznej właściwości Wójta, na podstawie obowiązujących przepisów.
4) sprawowanie nadzoru nad działalnością referatu Spraw Obywatelskich.
1. Sekretarz, w imieniu Wójta, zapewnia sprawne funkcjonowanie Urzędu, sprawuje nadzór nad wykonywaniem zadań przez komórki organizacyjne Urzędu, w szczególności nad terminowym i prawidłowym załatwianiem spraw, przestrzeganiem regulaminu organizacyjnego Urzędu i instrukcji kancelaryjnej.
2. Do zadań Sekretarza należy w szczególności:
1) wykonywanie w imieniu Wójta funkcji kierownika administracyjnego Urzędu, w tym :
a) pełni stały nadzór nad funkcjonowaniem Urzędu,
b) opracowuje projekty: regulaminu organizacyjnego i regulaminu pracy Urzędu oraz przedstawia propozycje ich uaktualnień i zmian,
c) dokonuje podziału zadań i kompetencji między kierowników poszczególnych referatów i samodzielne stanowiska pracy,
d) sprawuje nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie,
e) nadzoruje czas pracy pracowników samorządowych,
f) informuje Wójta o konieczności dokonania zmian personalnych,
g) nadzoruje prawidłowość prowadzenia spraw osobowych kierowników gminnych jednostek organizacyjnych i pracowników Urzędu,
h) planuje koszty utrzymania Urzędu i rozlicza wydatki przewidziane na ten cel w budżecie Gminy,
i) odpowiada za właściwe wydawanie pieniędzy na materiały biurowe i wyposażenie Urzędu w sprzęt i urządzenia techniki biurowej,
j) dba o wygląd budynku Urzędu i jego otoczenia,
k) dokonuje rozdziału korespondencji wpływającej do Urzędu,
l) wykonuje obowiązki w granicach udzielonego mu pełnomocnictwa przez Wójta;
2) zapewnienie warunków organizacyjnych i technicznych sprawnego funkcjonowania Urzędu, realizacji jego działań oraz stworzenie bezpiecznych i higienicznych miejsc pracy;
3) organizowanie pracy Urzędu, nadzór nad jego działalnością z uwzględnieniem dbałości o właściwą obsługę interesantów, sprawny obieg dokumentów oraz załatwianie skarg i wniosków;
4) nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem kontroli zarządczej;
5) inicjowanie usprawnień, wdrażanie nowoczesnych metod organizacji i narzędzi pracy;
6) rozwijanie i koordynowanie procesu informatyzacji Urzędu;
7) organizowanie czynności związanych z organizacją wyborów, referendów, konsultacji społecznych i spisów powszechnych;
8) rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy referatami i pracownikami Urzędu;
9) kontrolowanie postępowania administracyjnego w Urzędzie z punktu widzenia jego
terminowości i zgodności z prawem;10) prowadzenie kontroli wewnętrznej Urzędu, w tym szczególnie realizacji decyzji organów Gminy i Wójta oraz nadzór nad realizacją wniosków z kontroli zewnętrznych przeprowadzanych w Urzędzie;
11) zapewnienie obsługi biurowej organom samorządowym, kolegium i zespołom działającym przy Wójcie bądź Radzie;
12) prowadzenie w uzgodnieniu z Wójtem gospodarki etatami i funduszem płac Urzędu, nadzorowanie spraw kadrowych i doskonalenia kadr;
13) współpraca z Radą i odpowiedzialność za właściwe przygotowanie materiałów pod obrady Rady i jej komisji;
14) współpraca z sołectwami i zapewnienie udziału przedstawiciela Wójta na zebraniu wiejskim;
15) nadzorowanie kompletowania dokumentacji z prac Rady i Wójta;
16) nadzór nad przygotowywaniem materiałów na posiedzenia Wójta, w tym narad kierowniczych;
17) organizowanie biblioteki Urzędu i dbałość o stałe uzupełnianie jej zbiorów;
18) koordynowanie działań promujących Gminę oraz wspierających i upowszechniających ideę samorządową;
19) potwierdzanie zgodności pism, dokumentów, opracowań z oryginałem;
20) prowadzenie spraw Gminy powierzonych przez Wójta;
21) kierowanie referatem Organizacyjnym i Spraw Społecznych.
Telefon: (43) 677 - 11 - 57Fax: (43) 677 - 10 - 06Numer pokoju: 24E-mail: sekretarz@gminasedziejowice.plInformacje o artykule
Autor: Wójt Gminy Sędziejowice Zredagował(a): Dariusz Matuszkiewicz Data powstania: 26.10.2009 13:52 Data ostatniej modyfikacji: 10.10.2012 13:35 Liczba wyświetleń: 7345 Artykuły archiwalne
Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował 1 Zastępca Wójta, Sekretarz Gminy Sędziejowice - Mirosław Potasiak 06.06.2012 09:06 Marek Kidawski 2 Sekretarz Gminy Sędziejowice - Mirosław Potasiak 06.10.2011 10:30 Marek Kidawski 3 Sekretarz Gminy Sędziejowice - Sławomir Tralewski 26.10.2009 13:54 Dariusz Matuszkiewicz 4 Sekretarz Gminy Sędziejowice 26.10.2009 13:52 Dariusz Matuszkiewicz