Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Sędziejowice

   Wstecz  

 
  Urząd

  Organy

  Prawo lokalne

  Informacje

  Serwis

 
Obsługa prawna

Zakres kompetencji
1. Obsługa prawna Urzędu sprawowana jest przez radcę prawnego, świadczącego usługę
w oparciu o umowę zlecenie.
2. Do zadań radcy prawnego należy:
1) wydawanie opinii pisemnych projektów w sprawach:
a) projektów uchwał Rady i zarządzeń Wójta,
b) skomplikowanych,
c) zawarcia umowy długoterminowej lub nietypowej albo dotyczącej przedmiotu o
znacznej wartości,
d) rozwiązania z pracownikiem stosunku pracy bez wypowiedzenia,
e) odmowy uznania zgłoszonych roszczeń,
f) spraw związanych z postępowaniem przed organami orzekającymi,
g) zawarcia i rozwiązania umowy z kontrahentem zagranicznym,
h) zawarcia ugody w sprawach majątkowych,
i) umorzenia wierzytelności,
2) zawiadamianie organu powołanego do ścigania przestępstw o stwierdzeniu
przestępstwa ściganego z urzędu,
3) nadzorowanie spraw procesowych prowadzonych przez właściwego pracownika
Urzędu lub gminnej jednostki organizacyjnej,
4) występowanie przed organami orzekającymi wraz z pracownikiem merytorycznym lub
bez niego; może nie uczestniczyć w postępowaniu jeśli sprawa jest
nieskomplikowana,
5) udzielanie informacji prawnych pracownikom Urzędu i gminnych jednostek
organizacyjnych oraz mieszkańcom Gminy.


 
Rejestr zmian  
 
Redakcja: Urszula Pasowskahttp://sprawy.e-bip.plIlość odwiedzin: 312374 od 2007-05-10