1. Obsługa prawna Urzędu sprawowana jest przez radcę prawnego, świadczącego usługę w oparciu o umowę zlecenie. 2. Do zadań radcy prawnego należy: 1) wydawanie opinii pisemnych projektów w sprawach: a) projektów uchwał Rady i zarządzeń Wójta, b) skomplikowanych, c) zawarcia umowy długoterminowej lub nietypowej albo dotyczącej przedmiotu o znacznej wartości, d) rozwiązania z pracownikiem stosunku pracy bez wypowiedzenia, e) odmowy uznania zgłoszonych roszczeń, f) spraw związanych z postępowaniem przed organami orzekającymi, g) zawarcia i rozwiązania umowy z kontrahentem zagranicznym, h) zawarcia ugody w sprawach majątkowych, i) umorzenia wierzytelności, 2) zawiadamianie organu powołanego do ścigania przestępstw o stwierdzeniu przestępstwa ściganego z urzędu, 3) nadzorowanie spraw procesowych prowadzonych przez właściwego pracownika Urzędu lub gminnej jednostki organizacyjnej, 4) występowanie przed organami orzekającymi wraz z pracownikiem merytorycznym lub bez niego; może nie uczestniczyć w postępowaniu jeśli sprawa jest nieskomplikowana, 5) udzielanie informacji prawnych pracownikom Urzędu i gminnych jednostek organizacyjnych oraz mieszkańcom Gminy.