Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Sędziejowice

   Wstecz  

 
  Urząd

  Organy

  Prawo lokalne

  Informacje

  Serwis

 
Referat Spraw Obywatelskich

Zakres kompetencji
Do zadań i kompetencji referatu Spraw Obywatelskich należy:
1) prowadzenie ewidencji ludności, wydawanie decyzji o zameldowaniu i wymeldowaniu,
2) wydawanie dokumentów tożsamości,
3) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony,
a w szczególności:
a) wzywanie do rejestracji przedpoborowych,
b) przeprowadzanie rejestracji przedpoborowych,
c) wzywanie do stawienia się przed komisją poborową i lekarską,
d) wspóldziałanie z Wojewodą przy przeprowadzaniu poboru,
e) wydawanie zaświadczeń w sprawie powszechnego obowiązku obrony,
f) wydawanie decyzji uznających poborowych za jedynych żywicieli rodziny,
g) ustalenie świadczenia pieniężnego żołnierzowi rezerwy dla odbycia ćwiczeń,
4) prowadzenie spraw wynikających z przepisów prawa o stowarzyszeniach,
zgromadzeniach, zbiórkach publicznych,
5) realizacja zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej,
6) wykonywanie czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego,
7) przyjmowanie oświadczeń o:
a) wstąpieniu w związek małżeński,
b) braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa oraz wydawanie zezwolenia
za zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu,
c) stwierdzenie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub
niemożności zawarcie malżeństwa,
d) wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa,
e) wstąpieniu w związek małżeński w wypadku grożącego niebezpieczeństwa,
f) powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem
małżeństwa,
g) uznaniu dziecka, uznaniu dziecka w wypadku grożącego niebezpieczeństwa,
h) nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
i) wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego,
8) ustanawianie pełnomocnika w sprawach o ustalenie ojcostwa i o roszczenia
alimentacyjne oraz w sprawach o przysposobienie,
9) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym i rodzinnym w postępowaniu o zwolnienie
od kosztów sądowych osób fizycznych,
10) powiadamianie sadu opiekuńczego o zdarzeniu uzasadniającym wszczęcie
postępowania z urzędu,
11) składanie na wezwanie sądu, urzędowo poświadczonych dokumentów w celu
odtworzenia akt sądowych,
12) przyjmowanie pism sądowych i prokuratorskich w wypadku niemożności doręczenia ich
adresatowi w jego miejscu zamieszkania, wywieszenie w lokalu urzędu ogłoszenia
o ustanowieniu kuratora dla strony, której miejsce pobytu nie jest znane.
2. W ramach Referatu funkcjonuje Urząd Stanu Cywilnego z kierownikiem
i zastępcą kierownika.


Telefon:0-43 67 711 38
Fax:(0-43) 677 - 10 - 06

Numer pokoju:4
 
Rejestr zmian  
 
Redakcja: Urszula Pasowskahttp://sprawy.e-bip.plIlość odwiedzin: 312366 od 2007-05-10